سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکسوس 5ایکس بهترین تلفن هوشمند میان رده است و برای این موضوع 6 دلیل وجود دارد که در این مطلب آنها را خواهید خواند.

 

 

در ادامه با کافه دوستی همراه باشید.

عضو هفتم خانواده نکسوس گوگل، یعنی Nexus 5X، به همراه Nexus 6P در اکتبر 2015 معرفی و جایگزین نکسوس 5 سال 2013 شد.

مانند نسخه پیشین، 5ایکس را هم ال‌جی ساخته است، ولی تفاوت‌هایی با نکسوس پیشین به‌نسبت زمان معرفی دارد. در آن زمان نکسوس 5 به‌خوبی در دسته تلفن‌های هوشمند رده‌بالا قرار می‌گرفت، ولی 5ایکس از استانداردهای تلفن هوشمند میان‌رده در سال‌های 2015 و 2016 برخوردار است. از طرفی نسخه جدید به ارزان‌قیمتی نکسوس 5 نیست.

اما بدون هیچ شکی می‌توانیم نکسوس 5ایکس را یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند میان‌رده بدانیم و برای این موضوع 6 دلیل آورده‌ایم.

پیش از شروع مقاله باید اشاره کنیم که نکسوس 5ایکس، مثل تمام محصولات میان‌رده، بدون اشکال نیست؛ به‌طور مثال: این محصول بدون بدنه فلزی ساخته شده، فاقد درگاه کارت حافظه جانبی است و از عمر باتری متوسطی بهره می‌برد. حتی کاربران گزارش کرده‌اند دستگاه برخی اوقات دچار لگ می‌شود، ولی کسی چندان اعتراضی به این موضوع نکرده است.

نکسوس 5ایکس پردازنده اسنپدراگون 808 و 2 گیگابایت رم دارد که برای بسیاری از کارهای روزمره کاملا کافی است. البته طبیعتا محصولات رده‌بالا از سرعت و امکانات بیشتری برخوردارند.

بحث را کوتاه می‌کنیم و به ارائه 6 دلیل برتری نکسوس 5ایکس بین محصولات میان‌رده می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

1- اندروید خالص با وعده 2 سال به‌روزرسانی قطعی

 

 

نکسوس 5ایکس با آخرین نسخه اندروید، یعنی مارشمالو 6.0 (که البته الان به 6.0.1 به‌روز شده)، عرضه می‌شود و این یعنی در حال حاضر خالص‌ترین اندروید گوگلی را در اختیار خواهید داشت. مثل تمام دیوایس‌های نکسوسی، 5ایکس هم جزو اولین محصولات دریافت‌کننده آپدیت‌های نرم‌افزاری سیستم عامل خود است که تا اواخر سال 2017 ادامه خواهد یافت. با کمی مقایسه درمی‌یابید که هیچ‌کدام از محصولات میان‌رده رقبا تا سال 2017 این مقدار به‌روزرسانی را دریافت نخواهد کرد.

 

2- اسکنر اثر انگشت با دقت و سرعت بالا

 

 

حتی بین تلفن‌های هوشمند رده‌بالا هم کمتر محصولی پیدا می‌شود که اسکنر اثر انگشتی پرسرعت‌تر از نکسوس 5ایکس داشته باشد. گوگل نام این اسکنر را Nexus Imprint گذاشته و محل قرارگیری‌اش را پشت دستگاه و درست پایین دوربین عقب تعیین کرده است. این سنسور دقیقا همان سنسوری است که در برادر رده‌بالایش، یعنی Nexus 6P، قرار دارد و نه‌تنها سریع است، بلکه از دقت بسیار بالایی بهره می‌برد. تقریبا در تمام شرایط می‌توانید از این اسکنر برای باز کردن قفل یا پرداخت‌های اینترنتی خود استفاده کنید. 

 

3- دوربین با فوکوس لیزری

 

 

نقطه اشتراک نکسوس 5ایکس و نکسوس 6پی تنها به اسکنر اثر انگشت ختم نمی‌شود و این موضوع شامل سنسور دوربین عقب هم شده است: یک لنز 12.3 مگاپیکسلی سونی IMX377 که از پیکسل‌های بزرگ (1.55 میکرومتری)، فوکوس لیزری و ضبط 4K بهره می‌برد. پیش از این نکسوس‌ها از دوربین‌های خوبی برخوردار نبودند، ولی امروز می‌بینیم که لنز 12.3 مگاپیکسلی این محصول از بهترین‌های بازار است. شایان ذکر است که به‌لطف قدرت سخت‌افزاری بیشتر نکسوس 6پی، قابلیت ضبط ویدئوی اسلوموشن 240 فریم بر ثانیه و حالت تصویربرداری سریع SmartBurst از مواردی است که فقط در آن دستگاه وجود دارد و در نکسوس 5ایکس نیست.

 

4- باتری با شارژ سریع

 

 

نکسوس 5ایکس از عمر باتری چندان خوبی برخوردار نیست؛ البته می‌توانید تا یک روز کامل گوشی خود را در اختیار داشته باشید. اما خبر خوب این است که به‌لطف وجود پورت USB-C باتری 2700 میلی‌آمپری نکسوس 5ایکس قادر است در حدود یک ساعت و نیم به‌طور کامل از 0 تا 100 درصد شارژ شود. همچنین شارژ دستگاه ظرف 20 دقیقه به 25 درصد می‌رسد و به همین دلایل ما در نکسوس 5ایکس یکی از پر سرعت‌ترین باتری‌ها را از نظر شارژ بین محصولات میان‌رده داریم.

 

5- نمایشگر با کیفیت بالا

 

 

صفحه نمایش نکسوس 5ایکس 5.2 اینچی است که پنل IPS و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل دارد. با این اعداد ما به تراکم پیکسلی 423 پیکسل در هر اینچ می‌رسیم که رقم بسیار خوبی است. طبیعتا ما در نمایشگر QHD (رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل) تراکم پیسکلی به‌مراتب بالاتری می‌بینیم، ولی خوشبختانه چندان تفاوتی برای چشمان ما ایجاد نمی‌کند، چراکه قدرت بینایی ما در حدی نیست که بتوانیم این دو نمایشگر را از هم تمیز دهیم. نمایشگر نکسوس 5ایکس رنگ‌ها را بسیار واقعی، با حداکثر و حداقل روشنایی بسیار مناسب و همچنین کیفیت نمایش خیره‌کننده به ما ارائه می‌کند و شما این ترکیب را در هر تلفن هوشمند میان‌رده‌ای پیدا نخواهید کرد.

 

6- قیمت مقرون‌به‌صرفه

 


و برسیم به بحث قیمت که یکی از فاکتورهای اصلی خرید تلفن هوشمند است و از طرفی یک محصول فوق‌العاده اگر قیمت مناسبی نداشته باشد، لایق این صفت نیست. نکسوس 5ایکس نخست 379 دلار (16 گیگابایت) و 428 دلار (32 گیگابایت) قیمت گرفته بود که بالاتر از انتظار ما بود. اما، به هر دلیل، از ژانویه گوگل این قیمت‌ها را به‌ترتیب به 299 دلار و 349 دلار کاهش داد و باعث شد افراد بیشتری توانایی مالی خرید این محصول را داشته باشند.

 

همینک به ما بپیوندید:

 






تاریخ : یکشنبه 94/11/25 | 6:52 عصر | نویسنده : Mohammad | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • سه میل