سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در قسمت دوم  از مجموعه آموزش‌های HTML با تگ پاراگراف آشنا شدید. در سومین بخش از این مجموعه به سراغ تگ عناوین رفته‌ایم. با کمک این تگ‌ها می‌توانید عنوان‌هایی را برای متن‌های صفحات‌تان طراحی نمایید. با ما همراه باشید.

 

 

در ادامه با کافه دوستی همراه باشید.

تگ عناوین (h)

از تگ عناوین برای نوشتن عنوان در متن استفاده می‌شود. جمع بستن آن‌ها به این علت است که این تگ‌ها در واقع  6 تا هستند و تفاوت آن‌ها در اندازه آن‌هاست و  به ترتیب از بزرگ به کوچک تبدیل و شماره گذاری می‌شوند.
 برای ایجاد یک عنوان بزرگ از تگ <h1/>  متن عنوان <h1> استفاده می‌گردد. همانطور که گفتیم تگ‌های h دارای شش گزینه هستند که به ترتیب از <h1> شروع و به <h6/>متن عنوان<h6> ختم می‌شوند. تگ <h1> از نظر اندازه بزرگترین اندازه را دارد و <h6> کوچکترین اندازه را. البته  ویژگی‌هایی همچون پررنگ بودن در همگی آن‌ها یکسان است. 

نحوه استفاده از این تگ نیز همانند باقی تگ‌های HTML است. یک تگ شروع کننده و یک تگ تمام کننده که در خود یک/ دارد. برای مثال:

 

نمونه کد:

<h1>این عنوان با اندازه h1 است <h1/> 

<h2>این عنوان با اندازه h2 است<h2/>

<h3>این عنوان با اندازه h3 است<h3/>

...

 

<h6>این عنوان با اندازه h6 (برای عناوین با اهمیت کمتر) است<h6/>

 

نتیجه‌ای که مرورگر نمایش خواهد داد:

این عنوان با اندازه h1 است  

این عنوان با اندازه h2 است

این عنوان با اندازه h3 است

...

این عنوان با اندازه h6 (برای عناوین با اهمیت کمتر) است

 

اهمیت عناوین:

عناوین در زبان اچ تی ام ال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. چرا که موتورهای جستجو برای ایندکس کردن سایت شما از عناوین به عنوان یکی از المان‌های مهم استفاده می‌کنند. همچنین تا حد امکان سعی کنید تا از عناوین برای بولد کردن کلمات در متن استفاده نکنید، چرا که آن ها تگ مخصوص خود را دارند و به آن تگ <b> می‌گوییم (در رابطه با این تگ بعدا بیشتر خواهیم گفت).

علاوه  بر این, ترتیب در استفاده از  عناوین هم مهم است. در واقع مهمترین مطالب با <h1> و مطالب زیر مجموعه و با اهمیت پایین‌تر با <h2> و به ترتیب کم اهمیت ترین عناوین‌ با <h6> نوشته می‌شوند.

 

پیشنهاد: از <h2> برای عناوین مهم استفاده کنید.

 

 

خلاصه قسمت سوم :

در این قسمت چیزهایی که یادگرفته‌ایم را به صورت کاملا خلاصه مرور می‌کنیم.

  • در سومین قسمت از سری آموزش HTML با نحوه ایجاد یک عنوان در صفحه اچ‌تی‌ام ال آشنا شدیم.
  • در ادامه با انواع عنوان‌ها آشنا شدیم که از <h1> بزرگترین تا <h6> کوچکترین دسته بندی می‌‌شوند.
  • همچنین متوجه شدیم که عناوین با شماره کمتر و ابعاد بزرگ‌تر باید برای موضوعات مهم و عناوین کوچک‌تر برای موضوعات کم اهمیت به کار روند.
  • همچنین یادگرفتیم که گوگل در هنگام جستجو به عناوین و هدینگ‌ها نیز اهمیت می‌دهد.

 

نوبت شما:
از آنجا که هیچ کاری بدون تمرین کردن فایده ندارد، پس وقت آن رسیده تا خودتان دست به کار شوید و آنچه فرا گرفته‌اید را تمرین کنید.
امیدواریم که این  آموزش به سبک کافه دوستی، موفق به جلب رضایت شما کافه دوستی های عزیز شده باشد. قسمت‌های قبلی این مجموعه مقالات را از دست ندهید  از طریق لینک های آماده شده پایین می توانید به قسمت های قبلی دسترسی داشته باشید تجربیات، پیشنهادات و نظرات شما بدون شک در ادامه این مقالات آموزشی تاثیر بسزایی خواهد داشت. پس لطفا با ما در ارتباط باشید.قسمت بعدی
( قسمت چهارم ) جمعه قرار داده می شود پس با ما همراه باشید.


 

 


 






تاریخ : پنج شنبه 94/9/5 | 11:32 صبح | نویسنده : Mohammad | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • سه میل