سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی گفت: 95 درصد کانال‌های غیراخلاقی شبکه پیام رسان تلگرام باز است و موضوع مسدودسازی این شبکه اجتماعی همچنان در دستور کار کمیته تعیین مصادیق قرار دارد.

 

در ادامه با کافه دوستی همراه باشید.

همان‌طور که می‌دانید، در هفته گذشته خبرهایی در مورد مسدودسازی شبکه تلگرام منتشر شد. اما طی جلساتی که با وزیر ارتباطات و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت انجام شد، مسدود شدن این شبکه از سمت دولت و شرکت‌های ایرانی کاملا تکذیب شد و دلیل اصلی اختلالات در تلگرام نیز مشخص شد. پس از مکاتباتی که بین مدیر تلگرام و مسئولان ایرانی انجام شد، قرار بر این شد که کانال‌های غیر اخلاقی این شبکه برای کاربران ایرانی مسدود شود. اما به نظر می‌رسد این راه‌حل نیز نتوانسته چاره‌ای برای مشکلات باشد!

 


 

خرم آبادی در مورد پاسخ مثبت تلگرام به درخواست ایران برای مسدودکردن صفحات غیراخلاقی، تاکید کرد: پنج درصد از کانال‌های فیلترشده از قبل هم فیلتر بوده و این موضوع ربطی به درخواست وزارت ارتباطات از مدیران این شبکه ندارد.
دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی گفت: پاول دوروف، مدیر تلگرام، اعلام کرده است که در اجرای سیاست‌های داخلی تلگرام، کانال‌های مستهجن را فیلتر می‌کند که منظور وی صرفا کانال‌های عمومی مستهجن بوده است. دوروف تاکید کرده بود که مسدودسازی این موارد ربطی به درخواست ایران ندارد. 

وی ادامه داد: متاسفانه هم‌اکنون افرادی که پیش از این کانال‌های عمومی مستهجن و مبتذل درست کرده بودند برای فرار از مسدود شدن، نوع کانال خود را از عمومی به خصوصی تغییر داده‌اند، اما در میزان و نوع محتوای مستهجن و تعداد کاربرانشان و نیز دسترسی به این کانال‌ها هیچ محدودیتی ایجاد نشده است. در این کانال‌ها تنها محدودیت این است که تعداد اعضای کانال به کاربر عضو اعلام نمی‌شود.

دلیل برگزاری دوباره این جلسات چیست؟

دبیر کارگروه تعیین مصادیق خاطرنشان کرد: هیچ یک از اعضاء کارگروه تعیین مصادیق و مسئولین کشور با حضور و عضویت مردم در شبکه‌های اجتماعی مخالف نیستند، بلکه آنچه که باعث مطرح شدن موضوع مسدودسازی برخی از شبکه‌های اجتماعی خارجی در کارگروه شده این است که بسیاری از این شبکه‌ها به وسیله صهیونیست‌ها اداره می‌شوند و به هیچ وجه از قوانین و مقررات کشور تبعیت نمی‌کنند.
وی افزود: قوانین کشور صرفا برای محیط فیزیکی وضع نشده‌اند و همه مسئولین کشور مکلف‌اند که تمهیدات لازم را برای اجرای قوانین در فضای مجازی نیز فراهم کنند. یکی از این تمهیدات تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی به منظور جایگزینی آنها با شبکه‌های خارجی است.
معاون قضایی دادستان کل کشور تاکید کرد: این شبکه علاوه بر انتشار محتوای غیراخلاقی، دارای کانال‌ها و گروه‌هایی است که علیه امنیت کشور، مقدسات اسلامی و فرهنگ و هویت ملی مردم ایران اقدام به انتشار محتوای مجرمانه می‌کنند  و کارگروه با درنظر گرفتن همه ابعاد، این موضوع را مورد بررسی قرار داده و تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.
به گزارش مهر، شبکه پیام‌رسان موبایلی تلگرام بالغ بر 15 میلیون کاربر در ایران دارد و با توجه به وجود برخی کانال‌های غیراخلاقی و ربات‌های مستهجن در این شبکه، 2 هفته پیش کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ در کشور، موضوع مسدودسازی این شبکه را در دستور کار قرار داد که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای تصمیم‌گیر در این کارگروه، موضوع به جلسه آینده آن موکول شد.
در نهایت پاول دوروف، مدیر عامل سیستم پیام‌رسانی تلگرام، در پاسخ به سوال برخی کاربران ایرانی پاسخ داد:
اگر تلگرام در ایران همچنان دارای بوت‌های غیراخلاقی و کانال‌های مستهجن باشد، آن را مسدود می‌کنیم. اگر این نکته تنها فاکتور نگران‌کننده باشد، جایی برای مشکل و نگرانی نیست، زیرا ما اخیرا بیشتر بوت‌ها و کانال‌های مستهجن را مسدود کرده‌ایم.


منبع: مهر






تاریخ : شنبه 94/8/23 | 11:47 صبح | نویسنده : Mohammad | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • سه میل