سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سال گذشته سامسونگ توانست با تغییر در طراحی محصولات پرچمدار خود نظرهای موافق بسیاری برای خود به دست آورد، اما قطعا این تلاش‌های این برند کافی نیست و باید روند بهبود محصولات خود را سریع‌تر کند. در این مطلب برای سامسونگ 5 پیشنهاد داریم که رعایت آنها به بهتر شدن دستگاه‌هایش کمک خواهد کرد.

 

 

در ادامه با کافه دوستی همراه باشید.

سامسونگ یکی از اولین شرکت‌هایی است که پرچم‌داران خود را اوایل سال جدید میلادی معرفی می‌کنند. به همین دلیل با نزدیک شدن سال جدید، خیلی از کاربران و کارشناسان شروع به تحلیل شایعات و اخباری می‌کنند که می‌تواند درباره پرچم‌دار بعدی این شرکت سرنخ‌هایی به ما بدهد.
سال گذشته دیدیم که سامسونگ بالاخره صدای کاربرانش را شنید و دست از ساخت پرچم‌داران پلاستیکی‌اش برداشت. با این امید که شاید سامسونگ امسال یکی دیگر از درخواست‌های کاربران را عملی کند، سراغ چیزهایی می‌رویم که از نظر ما لازم است این شرکت آنها را در برنامه سال آینده خود بگنجاند.

 

1- تمرکز بر نرم‌افزار

 

 

سال 2015 سال درخشانی برای محصولات سامسونگ از نظر طراحی بود. گلکسی اس6 و گلکسی نوت 5 به همراه مدل Edge آنها محصولاتی قدرتمند و زیبا هستند که توانستند پا به پای رقبا حرکت کنند و نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. اما حالا که طراحی بدنه و سخت‌افزارهای گوشی‌های سامسونگ به بالاترین کیفیت خود رسیده، خوب است که این شرکت به فکر بهبود نرم‌افزار آنها نیز باشد.
اگرچه این شرکت کره‌ای در رابط کاربری اس6 و نوت 5 بیش از قبل به سمت طراحی فلت و حذف نرم‌افزار‌های اضافه حرکت کرده، لازم است به این روند سرعت ببخشد و سراغ کمتر کردن رنگ‌های روشن، سایه‌ها و انیمیشن‌های بی‌مورد برود. قطعا طراحان سامسونگ این قابلیت را دارند که با خلوت و مدرن کردن رابط کاربری تاچ‌ویز و حذف آیتم‌های بیشتر، روح این برند را همچنان زنده نگه دارند.

 

2- اختیار در انتخاب اپلیکیشن

 

 

یکی از آزاردهنده‌ترین جنبه‌های رابط کاربری سامسونگ این است که شما از هر اپلیکیشن و سرویس دو نمونه می‌بینید! یعنی اپلیکیشن‌هایی که از پیش روی گوشی نصب شده‌اند در تقابل با اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده گوگل هستند.
با روشن کردن اولیه دستگاه دو اپ ایمیل، دو اپ تقویم، دو مارکت، دو مرورگر و... می‌بینید که نه‌تنها برای کاربران مبتدی، بلکه برای حرفه‌ای‌ها نیز سرگیجه‌آور است. مشکل هنگامی بیشتر می‌شود که نمی‌توانید این اپلیکیشن‌ها را از روی گوشی پاک یا غیرفعال کنید؛ اما اگر سامسونگ این اپ‌ها را از سیستم خود حذف و به گوگل پلی منتقل کند، کاربران می‌توانند در این مورد حق انتخاب داشته باشند. حالا که گوگل خود شروع به کاهش برنامه‌های از پیش نصب‌شده در اندروید کرده، خوب است سامسونگ نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی این راه را ادامه دهد.

 

3- شفافیت بیشتر در به‌روزرسانی

 

 

شرکت‌های زیادی هستند که دستگاه‌های خود را دیرتر از سامسونگ آپدیت می‌کنند، اما بدتر از تاخیر، فقدان اطلاعات در رابطه با روند به‌روزرسانی است. درحالی‌که شرکت‌های زیادی سعی می‌کنند به سمت شفافیت بیشتر در آپدیت محصولات خود گام بردارند، سامسونگ هنوز وضعیت به‌روزرسانی‌های خود را مبهم نگه می‌دارد.
اگرچه خرید یکی از پرچم‌داران سامسونگ این تضمین را می‌دهد که دستگاه شما حداقل تا دو نسخه جدید به‌روزرسانی شود، زمان آن به هیچ عنوان مشخص نیست. این وضعیت برای گوشی‌های ضعیف‌تر وخیم‌تر است و حداقل کاری که سامسونگ می‌تواند بکند این است که در این رابطه با کاربران و طرفدارانش ارتباط بیشتری برقرار کند و آنها را بی‌خبر نگذارد.

 

4- دوربین بهتر

 

 

از گلکسی نوت 4 به بعد دوربین پرچم‌داران سامسونگ از کیفیت و قدرت بالایی برخوردار شده‌اند، به شکلی که دوربین اس6 و نوت 5 را می‌توان جزو بهترین‌های سال 2015 به حساب آورد. با وجود این سامسونگ نیاز دارد که دوربین خود را باز هم قوی‌تر و پیشرفته‌تر کند تا در 2016 نیز دوباره خوش بدرخشد.
اما بدترین کار ممکن راضی ماندن سامسونگ به کیفیت دوربین فعلی‌اش است. از آنجا که معمولا پرچم‌داران این شرکت زودتر از سایرین وارد بازار می‌‌شوند، شرکت‌های رقیب بی‌کار نخواهند نشست و برای تولید دوربینی بهتر وقت کافی خواهند داشت.

 

5- حذف دکمه‌های زیر نمایشگر

 

 

یکی از شاخصه‌های اصلی در طراحی سامسونگ حضور دکمه خانه و دو دکمه لمسی زیر نمایشگر است؛ طوری که با یک نگاه به دستگاه می‌توان فهمید ساخت شرکت سامسونگ است. مشکل اینجاست که این دکمه‌ها دیگر کارایی اولیه خود را ندارند و دکمه‌های روی صفحه اندروید بیشتر می‌توانند سودمند باشند. مثلا با چرخاندن گوشی جهت دکمه‌ها نیز عوض می‌شود (که برای تبلت‌ها عالی است) و یا در نسخه‌های بعدی اندروید می‌تواند شکل آنها تغییر کند. درست است که اسکنر اثر انگشت روی دکمه خانه کاملا جا افتاده و کاربران نگران این نیستند که با خرید گوشی جدید از این برند عادتشان به هم بخورد، اما بالاخره باید از یک جایی شروع کرد!

 

منبع: Android Central






تاریخ : سه شنبه 94/10/1 | 6:55 عصر | نویسنده : Mohammad | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • سه میل