سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عمر باتری یکی از حیاتی ترین مشخصه ها برای یک گوشی هوشمند است و ما به عنوان کاربر اصلا نمی پسندیم که باتری تلفن هوشمندمان تمام بشود.

 

 

در ادامه با کافه دوستی همراه باشید.

عمر باتری یکی از حیاتی ترین مشخصه ها برای یک گوشی هوشمند است و ما به عنوان کاربر اصلا نمی پسندیم که باتری تلفن هوشمندمان تمام بشود. همان طور که می دانید در گوشی ها برنامه هایی وجود دارند که به سرعت شارژ گوشی را تمام می کنند. برای مثال اگر شما آمارها و نمودارهای مصرف باتری خود را بررسی کنید، خواهید دید که نقشه گوگل یا همان google maps، مقدار قابل توجه ای از باتری گوشی را مصرف کرده است؛ هرچند که این برنامه آنقدر ها هم اهمیت ندارد. این نکته حائز اهمیت است که نرم افزارهای نقشه بسیار سنگین هستند و هنگام پردازش مقدار قابل توجه ای انرژی و نیرو مصرف می کنند. در این پست قرار است به بیان بعضی از ترفند های مهم باتری بپردازیم تا از طریق آن بتوانید در انرژی و نیرو باتری خود تا جایی که امکان دارد صرفه جویی نمایید.

1- GPS خود را خاموش کنید
یکی از مهم ترین مواردی که به شدت انرژی مصرف می کند، GPS می باشد. این مورد می تواند زودتر از آن که شما فکرش را هم بکنید، باتری شما را تمام کند. بسیاری از گوشی های اندروید در نوار ابزار خود، کلید فعال سازی GPS را دارند. شما فقط کافی است تا هنگامی که به GPS نیازی ندارید، آن را غیرفعال کنید.
2- دسترسی موقعیت مکانی گوگل را غیرفعال کنید
غیرفعال نمودن GPS کافی نیست و باید ویژگی های مکانی را نیز غیرفعال کنید.
3- Cache و اطلاعات مربوط به نقشه های گوگل را پاک نمایید
App cache معمولا ویژگی خوبی است که نرم افزارها از آن بهره مند هستند. چرا که cache اطلاعات مربوط به هر برنامه را ذخیره می کند و بعد از آن گوشی مجبور نیست پس از هربار استفاده، بار دیگر اطلاعات را بازیابی و دانلود نماید. اما cache های قدیمی که دیگر قابل مصرف نیستند را می توان پاک نمود. برای از بین بردن cacheهای نقشه گوگل، به تنظیمات برنامه ها بروید و برنامه Google Maps را پیدا کنید و اطلاعات اضافی آن را پاک نمایید.
4- Google Maps را بروزرسانی نکنید
براساس بعضی از گزارشات، اگر این برنامه را بروزرسانی بکنیم، میزان مصرف باتری آن بالاتر می رود. به همین دلیل هیچ گاه این برنامه را ارتقا ندهید. لازم به ذکر است اگرچه با این عمل شما از بعضی از دسترسی ها و امکانات جدید در نسخه بروزرسانی شده محروم می شوید اما در عوض عمر باتری شما افزایش می یابد.

منبع: androidauthority

 

 آفرینآفرین آفرین با ما در کانال تلگرامی کافه دوستی همراه باشید آفرین آفرین آفرین

www.telegram.me/tarfandestand

tarfandestand@






تاریخ : پنج شنبه 94/10/3 | 7:30 عصر | نویسنده : Mohammad | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • سه میل