سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هشت روش برای خالی کردن حافظه دستگاهای اندرویدی + ترفندی برای استفاده از کارت حافظه به جای حافظه داخلی !!!

ثبت جزییات بیشتر در عکس ها، بالاتر رفتن کیفیت ویدیو ها و … همگی از عواملی هستند که حجم فایل ها را این روز ها بالا و بالا تر می برند. هرچقدر هم که حافظه های جانبی به کمک کاربران بیایند، اما در بسیاری از اوقات مشکلی به عنوان کمبود جا، همواره گریبان گیر بوده است.

اگر شما هم از کسانی هستید که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، در ادامه مطلب با کافه دوستی همراه باشید تا با چند ترفند ساده آشنا گردید و بدینوسیله فضای خالی بیشتری را در دستگاه اندرویدی خود به وجود آورید.و در انتها هم ترفندی را به شما آموزش میدهیم که از کارت حافظه به جای حافظه داخلی استفاده کنید !!!

 

 

در ادامه با کافه دوستی همراه باشید.

1. اپلیکیشن هایی که استفاده نمی کنید را پاک کنید

Uninstall-apps-that-you-dont-use-w600

اگر نگاهی به لیست اپلیکیشن های خود بیندازید، متوجه خواهید شد که بسیاری از آن ها را برای مدت زیادی است که حتی یک بار هم اجرا نکرده اید. این برنامه ها صرفا فضای دستگاه شما را اشغال کرده اند و وجودشان فایده ای را با خود به همراه نمی آورد. پس بهتر است نسبت به پاک کردن آن ها اقدام نمایید.

اما اگر نمی دانید کدام برنامه ها را برای مدت بسیاری استفاده نکرده اید، نگران نباشید. اپلیکیشن Useless App Remover بر اساس نحوه مصرف شما، کاندیداهای پاک شدن را برایتان لیست می کند.

Useless App Remover   
  • Useless App Remover
  • قیمت : رایگان
  • سازنده : Synergy                              
  • قیمت : رایگان                                   دانلود با لینک مستقیم از بازار 
  • سازنده : Synergy
  • سیستم عامل : اندروید
  • حجم : 1 مگابایت

 

2. تصاویر موجود را مدیریت کنید

 

دوربین موبایل های امروزی آنقدر وسوسه انگیز است که هر یک از ما را وادار می کند در روز عکس های بسیاری را شکار نماییم. این تصاویر با کیفیت معمولا حجم زیادی را به خود اختصاص می دهند.

توصیه می کنیم عکس ها را به صورت مرتب بر روی کامپیوتر منتقل کنید، اما اگر اصرار دارید تصویری را در داخل حافظه دستگاه نگه دارید، پس بهتر است حداقل حجم آن را کاهش دهید. برای این منظور اپلیکیشن AVG Image Shrink به خوبی از پس کار بر می آید.

    

3. ویدیو ها را منتقل کنید

 

ویدیو ها هم حکایتی مشابه با تصاویر دارند. بهترین راهکار پاک کردن و انتقالشان به کامپیوتر است، اما اگر نیاز دارید در شرایط مختلف به آن ها دسترسی داشته باشید، می توانید از حافظه های ابری بهره ببرید. بی شک انتخاب ما برای چنین امری دراپ باکس است.


4. موسیقی ها را پاک کنید

 

آهنگ گوش کردن با موبایل قطعا لذت بخش است، اما به هر حال حافظه هر دستگاهی محدود است و دنیای موسیقی هم به غایت بزرگ. برای در اختیار داشتن فضای بیشتر، می توانید برخی از موسیقی های خود را پاک کنید و در عوض به کمک اپلیکیشن هایی همچون TuneInRadio به صورت آنلاین آنچه را که دوست دارید را پخش نمایید.


5. فایل های دانلود شده را پاک کنید

 

اقیانوس پهناور اینترنت قابلیت این را دارد تا هر کاربری را در دنیای جذاب خود غرق نماید. هنگامی که وب گردی می کنید احتمال دارد تا فایل های بسیاری را برای یک بار تماشا کردن دانلود کنید و سپس آن ها را به فراموشی بسپارید. این فایل ها به مرور حجم زیادی از حافظه را به خود اشغال می کنند.

حتما هر چند وقت یکبار به پوشه دانلود ها سر بزنید و موارد اضافه را پاک کنید. اگر برای مدیریت فایل ها به دنبال یک اپلیکیشن مناسب می گردید، توصیه ما ES File Explorer است که می تواند نیاز های بسیاری را برآورده کند.

6. به دنبال پوشه ها و فایل های بزرگ بگردید

بعضی مواقع اپلیکیشن های مختلف از خود فایل هایی را بر جای می گذارند که حتی پس از پاک کردن برنامه اصلی نیز در حافظه دستگاه بر جای می مانند. برای شناسایی این قبیل فایل ها و مشاهده وضعیت حافظه در قالبی گرافیکی، حتما از اپلیکیشن Disk Usage & Storage Analyzer استفاده نمایید.

7. پاک کردن کش

اپلیکیشن ها رد پاهای بسیاری را از خود بر جای می گذارند. فایل های گرافیکی، صدا ها و … از جمله مواردی هستند که Cache اپلیکیشن ها به حساب می آیند و در داخل دستگاه شما ذخیره می شوند. اینگونه است که ناگهان اپلیکیشنی که در ابتدا 10 مگابایت حجم دارد پس از گذر چند ماه 100 مگابایت فضا را اشغال می کند.

برای حل این موضوع، از داخل تنظیمات اندروید به صفحه اپلیکیشن ها روید و با تپ کردن بر روی Cached Data ، اطلاعات اضافه برنامه ها را پاک نمایید.

 

8. ‌اپلیکیشن های پیش فرض را پاک کنید

 

شرکت ها همراه با رابط کاربری خود، اپلیکیشن های بسیاری را به صورت پیش فرض همراه با اندروید عرضه می کنند. این اپلیکیشن ها که بسیاری از آن ها به درد نخور هستند و یا حداقل در ایران استفاده ندارند، فضاهای بسیاری را به خود اختصاص می دهند.

در حالت عادی امکان پاک کردن این برنامه ها وجود ندارد، اما اگر دستگاه شما روت شده باشد، به کمک برنامه System App Remover می توانید به راحتی از دست آن ها خلاص شوید.

اما حالا با معرفی این 8 روش میرسیم به ترفندی که با این کار میتوانید از کارت حافظه به جای حافظه داخلی استفاده کنید !!!

برای این کار شما میتوانید از نرم افزار های انتقال دهنده به کارت حافظه استفاده کنید که کمی حوصله نیاز دارد تا هر چند وقت یک بار این عمل را انجام دهید اما در ترفندی که به شما پیشنهاد میکنیم دیگر احتیاج به این کار نیست.

در این روش شما می‌توانید کارت حافظه 8 گیگابایتی خود را به جای حافظه داخلی گوشی جا بزنید. این کار به راحتی صورت می‌گیرد به شرطی که گوشی شما روت شده باشد تا بتوانید به فایل‌های سیستمی دسترسی داشته باشید. در این ترفند باید از فایل منیجرهای گوشی‌های روت شده که می‌توان به Root Explorer   و Root Browser   اشاره کرد، استفاده کنید و یادتان باشد که در SuperUser   آن‌ها را تایید کنید.

 

 

حالا با استفـاده از برنامـه مدیریـت فایل‌تـان به مسیر System   بروید و وارد پوشه etc   شوید. در این پوشه باید فایلی را با نام vold.fstab   پیدا کنید و آن را توسط ویرایشگر متنی مخصوص مدیر فایل‌تان باز کنید. با باز کردن فایل باید به قسمتی از متن بروید که کلمات ext_card   وsdcard   در بین دو خط با محتوای "#MTD-BSP-LC-uSD_and_eMMC_coexistence-00 " قرار گرفته باشد. پس از این باید جای دو کلمهext_card و ext_card را عوض کنید تا نتیجه به صورت زیر تغییر یابد:

dev_mount ext_card /mnt/sdcard auto /devices/platform/msm_sdcc.1/mmc_host

dev_mount sdcard /mnt/ext_card 16 /devices/platform/msm_sdcc.3/mmc_host/mmc0

 

سپس باید گوشی را دوباره راه‌اندازی کنید. پس از این کار در صورتی که در ظاهر برخی از آیکن‌های گوشی مشکلی مشاهده کردید می‌توانید آن راReset Factory کنید و به دلخواه می‌توانید، حافظه داخلی را هم پاک کنید. با این کار مشکل برطرف می‌شود ولی اطلاعاتتان از بین می‌رود. پس یادتان باشد که از اطلاعات خود حتما نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

 

این ترفند ممکن است روی بعضی از گوشی‌ها جواب ندهد. پس از اتمام این مراحل حالا یک گوشی با حافظه داخلی به اندازه کارت حافظه‌تان دارید و دیگر از دردسرهای پر شدن حافظه و انتقال اطلاعات خلاص می‌شوید. با این کار بار دیگر یکی از مزیت‌های یک سیستم‌عامل متن‌باز را همچون آندروید مشاهده می‌کنید و توجه داشته باشید که هنوز کارهای گسترده‌تری وجود دارد که می‌تواند به راحتی محدودیت‌ها را برطرف کند.

 

امیدواریم که آموزش امروز در مورد کمبود حافظه گوشی اندرویدی مورد پسند شما واقع شده باشید.شما میتوانید کافه دوستی را در کانال تلگرامی دریافت کنید پس هم اکنون عضو شوید.

 

 






تاریخ : چهارشنبه 94/11/21 | 12:11 عصر | نویسنده : Mohammad | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • سه میل