سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین گیر 360 سامسونگ، گام بعدی این شرکت در راستای صنعت واقعیت مجازی، دقایقی پیش در مراسم رسمی سامسونگ در کنگره جهانی موبایل 2016 رونمایی شد. مشخصات پرچمدار امسال سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 نیز دقایقی پیش در کافه دوستی منتشر شد. در ادامه‌ی خبرهای MWC 2016 با معرفی مشخصات دوربین سامسونگ گیر 360 همراه شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

در ادامه با کافه دوستی همراه باشید.

 

سامسونگ گیر 360، دوربین 360 درجه سامسونگ است که دقایقی پیش در کنگره جهانی موبایل 2016 معرفی شد. این دوربین با قابلیت‌های جذابی که دارد، لذت فیلمبرداری فیلم‌های 360 درجه که این روزها مرسوم شده‌اند را دارد. گیر 360 را می‌توانید روی میز قرار دهید، بر روی پایه فیلمبرداری نصب کنید و یا حتی از پهپاد شخصی خود آویزان کنید.

فیلم‌های 360 برای تماشا در هدست‌های واقعیت مجازی مانند Gear VR مناسب هستند. دوربین گیر 360 نیز به لطف بهره‌مندی از دو لنز، توانایی فیلمبرداری این نوع فیلم‌ها را دارد. طراحی این دوربین بسیار خاص و ظریف است و با وزن 153 گرمی خود، تنها یک گرم از گلکسی اس 7 سبک‌تر است. در کنار لنزهای این دوربین از دو میکروفون قوی هم استفاده شده است. یک درگاه حافظه برای نصب کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی تا 128 گیگابایت به همراه باتری قابل تعویض از دیگر مشخصات فنی این دوربین جذاب هستند. عمر باتری این دوربین برای 140 دقیقه فیلمبرداری مداوم، مناسب است. حالت‌های تصویر‌برداری این دوربین، فیلم، عکس و تایم‌لپس هستند.

نسل قدیمی دوربین‌های 360 درجه سامسونگ یعنی Project Beyond که در سال 2014 معرفی شد، دوربین‌هایی بیش از حد حرفه‌ای بودند که از 16 دوربین اچ‌دی تشکیل شده بودند و برای کاربران عادی مناسب نبودند. اما گیر 360 با داشتن دو دوربین با لنزهای چشم ماهی F2.0، توانایی فیلمبرداری با کیفیت نزدیک به 4K با ابعاد 3840 در 1920 پیکسل را دارد و برای کاربران عادی نیز مناسب است.

با وجود ظاهر توپی شکل این دوربین، نمی‌توان آن را زیاد حرکت داد و به نوعی نمی‌توان گیر 360 را یک دوربین ورزشی یا Action Cam نامید. یکی از کارشناسان سامسونگ می‌گوید این دوربین بیشتر برای فیلمبرداری در شرایط سکون طراحی شده است و از این صحبت می‌توان این‌گونه برداشت کرد که گیر 360 تنها توانایی فیلمبرداری تا 30 فریم بر ثانیه را دارد. دلیل اعمال این محدودیت، بیشتر به خاطر محدودیت‌های هدست واقعیت مجازی سامسونگ بوده است که توانایی پخش فیلم‌هایی با کیفیت بیش از این را ندارد.

 

 

 

 

در کنار این دوربین یک سه‌پایه‌ی جالب نیز معرفی شده است که در صورت اتصال به دوربین آن را شبیه شخصیت EVE در انیمیشن Wall-E می‌کند. Gear 360 قابلیت‌های نرم‌افزاری خوبی نیز دارد. می‌توانید فیلم‌های آن را به صورت مستقیم بر روی گلکسی اس 7 یا گلکسی اس 7 اج مشاهده کنید و یا بعد از ضبط کردن از سریق اتصال وایرلس به دستگاه منتقل کنید تا در هر دو حالت دوبعدی یا 360 درجه بتوانید آنها را تماشا کنید. برای اشتراک‌گذاری مستقیم ویدئوها بر روی سرویس‌های فیلم 360 درجه مانند یوتیوب 360 نیز، ابزارهای کاربردی بسیاری در اختیار کاربر قرار دارد.

 

 

 

زمان دقیق ارائه‌ی این گجت زیبا هنوز اعلام نشده است، اما سامسونگ عنوان کرده است که به احتمال زیاد در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، باید منتظر عرضه‌ی دوربین گیر 360 باشیم. تنها نکته باقی‌مانده و مجهول، قیمت این دوربین است که هنوز صحبتی از آن نشده است. سامسونگ با اعمال قیمت 99 دلاری برای هدست واقعیت مجازی Gear VR گام مهمی برای همه‌گیر کردن سرگرمی‌های واقعیت مجازی برداشت. اما دوربینی که امشب معرفی شد، به احتمال زیاد قیمتی بیش از این خواهد داشت. کمپانی سامسونگ می‌تواند با اعمال قیمت مناسب بر روی این دوربین، سرگرمی واقعیت مجازی را به امری عادی برای کاربران تبدیل کند و در کنار آن به فروش هدست واقعیت مجازی و نیز به تعداد کاربران سرویس اشتراک ویدئوهای 360 درجه‌اش، بیفزاید.

 

 

 

همینک به ما بپیوندید:

 

 






تاریخ : یکشنبه 94/12/2 | 11:0 عصر | نویسنده : Mohammad | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • سه میل