سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روز به روز به پیشرفته شدن دوربین تلفن‌های هوشمند افزوده می‌شود. در جدیدترین اقدام، اندروید قابلیتی را به وسیله Camera2 API در دسترس کاربر قرار داده که افراد را قادر به ثبت تصاویر RAW می‌کند. برای آشنایی با این نوع تصاویر و 5 اپلیکیشن برتر عکاسی که از RAW پشتیبانی می‌کنند، این مطلب را از دست ندهید.

 

 

در ادامه با کافه دوستی همراه باشید.

تقریبا تمام افرادی که با دوربین‌های عکاسی سر و کار دارند با تصاویر RAW آشنایی دارند. به زبان ساده، عکس‌های این فرمت اطلاعات تصویر گرفته شده را بدون دست‌کاری و فشرده‌سازی حفظ می‌کنند. در واقع فرمت JPEG نتیجه فشرده شدن اطلاعات موجود در عکس‌های RAW هستند که ما در اینترنت می‌بینیم. عکاسان حرفه‌ای تصاویر خود را در ابتدا با این فرمت ذخیره می‌کنند تا بتوانند با دست باز به ویرایش آنها بپردازند.

احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که با همه این احوال چرا فرمت پیش‌فرض دوربین تلفن‌های هوشمند ما JPEG انتخاب شده و نه RAW؟ در جواب باید گفت که فایل‌های RAW از حجم زیادی برخوردارند  و از طرفی بسیاری از اپلیکیشن‌ها از این فرمت پشتیبانی نمی‌کنند و در نهایت به عقیده بسیاری از افراد، JPEG به اندازه کافی پاسخگوی نیاز بوده است. 

با این وجود، اندروید در نسخه‌های اخیرش پشتیبانی فنی از ذخیره تصاویر RAW را اضافه کرده و در حال حاضر شما می‌توانید عکس‌های خود را با فرمت DNG -محبوب‌ترین فرمت عکس‌های RAW- را در تلفن هوشمند خود ثبت کنید. اما این موضوع به دست اپلیکیشن‌های سوم شخص است که در این مطلب به معرفی 5 عدد از بهترین آنها خواهیم پرداخت.

 

Manual Camera

 

 

با توجه به سلیقه توسعه دهنده این اپلیکیشن در انتخاب نام، حدس زدن کارایی اپ فوق اصلا کار سختی نیست. تمام آنچه که اپلیکیشن Manual Camera در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار مشابه یک دوربین عکاسی حرفه‌ای است که تمامی تنظیمات آن را می‌توان به صورت دستی تغییر داد. در دیوایس‌های سازگار با این اپلیکیشن شما امکان کنترل تمرکز، بالانس نور سفید، سرعت شاتر، ISO، اکسپوژر و غیره را خواهید داشت. 

در عین حال اپلیکیشن تمامی پارامتر‌های فوق را به صورت خودکار برای شما تنظیم خواهد کرد. کنترل کننده‌ها در طرفین اپلیکیشن قرار دارند و به سادگی می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. تنظیمات دیگری همچون تایمر عکاسی، پشتیبانی از دوربین دوم، خطوط شبکه‌ای، پشتیبانی از عکاسی RAW همه و همه یک اپلیکیشن حرفه‌ای عکاسی را تشکیل داده اند. 

اما برای در اختیار داشتن این اپلیکیشن شما باید مبلغ 2.99 دلار را بپردازید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید اپلیکیشن Manual Camera، ابتدا اپلیکیشن Manual Camera Compatibiliy را دریافت کنید تا از سازگاری کامل آن با تلفن هوشمند خود اطمینان حاصل کنید.

 

 

Camera FV-5

 

 

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که تمرکز بسیار زیادی به روی امکانات دستی دوربین مشابه نمونه‌های DSLR دارد و البته از RAW پشتیبانی می‌کند، اپلیکیشن Camera FV-5 است. مجددا شما به سادگی می‌توانید مواردی همچون تمرکز، بالانس نور سفید، سرعت شتار، ISO و اکسپوژر را تحت کنترل خود داشته باشید. همچنین این اپلیکیشن حالت‌هایی را برای تنظیم دقیق‌تر ISO و سرعت شاتر برای کاربران مبتنی‌تر در نظر گرفته که مزیت خوبی نسبت به اپلیکیشن قبلی محسوب می‌شود. 

در قسمت تنظیمات شما می‌توانید دکمه‌های کنترل صدا را به عنوان دکمه شاتر تعریف نمایید که لذت عکاسی با موبایل را برای شما دو چندان خواهد کرد. 

این اپلیکیشن هم دارای دو نسخه پولی و Lite (رایگان) است که البته در نسخه مجانی شما امکان ثبت تصاویر RAW را نخواهید داشت. 

  • دانلود Camera FV-5 (با قیمت 3.95 دلار)

 

 

 

 

AZ Camera

در یک نگاه، اپلیشکیشن AZ Camera بسیار مشابه دو اپلیکیشن پیشین است. مجددا شما دوربین تلفن هوشمند خود را به طور کامل تحت کنترل خود خواهید داشت. اما آنچه که این AZ Camera را متمایز می‌کند، رایگان بودن آن است. البته برخی قابلیت‌های آن با پرداخت مبلغ اضافه در اختیار شما قرار می‌گیرد اما نکته جالب توجه این است که گزینه تصاویر RAW در این اپلیکیشن کاملا رایگان است. با پرداخت هزینه اضافه علاوه بر پشتیبانی از توسعه دهنده اپلیکیشن، برخی قابلیت‌ها همچون ثبت نامحدود ویدیو و برخی امکانات عکاسی نیز برای شما فعال خواهد شد.

  • دانلود AZ Camera (با امکان پرداخت درون برنامه‌ای)

 

 

A Better Camera

 

 

خبر خوب اینکه اپلیکیشن A Better Camera امکانات و تنظیمات بسیار خوبی در ثبت تصاویر بهتر را در اختیار شما قرار می‌دهد و به عنوان خبر نه چندان خوب هم باید به شما بگوییم که  تصاویر RAW در تعداد محدودی از دیوایس‌ها پشتیبانی می‌شود. بنابراین تنها در صورت اطمینان از توانایی دیوایس خود اقدام به خرید این اپلیکیشن نمایید. 

A Better Camera امکانات بسیار خوبی همانند حالت‌های عکاسی +HDR، عکاسی در شب، Pre-Shot، پانوراما و غیره را برای شما فراهم ساخته است.

 

Mi2raw Camera

 

 

 

و مورد آخر، اپلیکیشن رایگان Mi2raw Camera است که قادر به عکاسی RAW بوده اما متاسفانه در تعداد محدودی از دیوایس‌ها پشتیبانی می‌شود. در حال حاضر تلفن‌های هوشمند شیائومی می2، می3، ال‌جی جی2 و وان‌پلاس وان قادر به اجرای این اپلیکیشن هستند. اگر دستگاهی به غیر از موارد یاد شده در اختیار دارید باید بدانید که اپلیکیشن به هیچ عنوان اجرا نمی‌شود و باید تا به روزرسانی‌های بعدی Mi2raw Camera صبر کنید.

پر واضح است که اپلیکیشن‌های بسیاری در این رابطه وجود دارند ولی ما سعی کردیم بهترین‌های آنها را برای شما معرفی نماییم. در صورتی که از اپلیکیشن خاصی بهره می‌برید که از امکان ثبت تصاویر RAW برخوردار است، با معرفی آن در بخش نظرات، ما و دیگر کاربران را بی نصیب نگذارید. 

 

منبع: PhoneArena

 






تاریخ : دوشنبه 94/8/4 | 9:46 عصر | نویسنده : Mohammad | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • سه میل